Peste tot, in fiecare zi auzim cuvintele "vanzare" sau "profit", in special pe internet, unde pe fiecare pagina web se gasesc aproape intotdeauna reclame pentru publicitate. Supply chain management reprezinta stiinta de a vinde ce trebuie, cand trebuie si unde trebuie, cu un profit cat mai bun. Practica este la fel de veche ca si comertul in sine, dar tehnologiile informatice si de comunicatii au revolutionat lanturile de furnizare de astazi, facandu-le mult mai puternice, rapide si ieftine. Piata scm - descrie operatiunile cu privire la optimizarea si livrarea bunurilor, serviciilor si informatiilor de la furnizor la client in procesul de distributie. Metoda vanzarilor directe din trecut este fundamental diferita - clientul trebuie sa mearga la un magazin in cautarea unui produs pe care producatorul credea ca il doreste. Acum intermediarul dintre producator si consumator a fost eliminate iar furnizorii producatorului joaca un rol foarte important in mentinerea fluxului de productie si distributie. De exemplu, daca un consumator din usa vrea sa cumpere un calculator, poate sa intre pe pagina de web a companiei dell, sa isi aleaga sistemul asa cum il doreste.
In momentul in care comanda este trimisa la dell, toti furnizorii globali ai dell - cei care fac procesoarele, monitoarele sau alte componente tehnice - sunt imediat informati de tranzactie. Acest exemplu este ilustrat mai bine in figura 15. in figura 16 este ilustrat procesul scm, care creeaza legaturi mai stranse intre companie, furnizorii si clientii sai, dand posibilitatea companiei sa reactioneze rapid la schimbarile intervenite pe piata si sa isi creasca profiturile. Scm urmareste sa creasca vanzarile, sa micsoreze costurile si sa utilizeze la intreaga capacitate activele companiei prin eficientizarea interactiunii si comunicarii intre toti participantii din reteaua de distributie. Cresterea responsabilitatii in fata clientilor si implicit a satisfactiei acestora, precum si ameliorarea relatiilor cu furnizorii, reprezinta unele din cele mai importante avantaje ale scm. Alte avantaje pot fi: identificarea celor mai profitabile produse; stabilirea locului unde vor fi plasate viitoarele investitii; reducerea perioadei de livrare; reducerea costurilor (printr-un ritm de aprovizionare mai adecvat); realizeaza o legatura optima client-furnizori deoarece furnizorul este influentat de cifra de afaceri a clientului; comunicarea si furnizarea optima de informatii; micsoreaza timpul de onorare a comenzilor si asigura livrarea la timp; crearea mai rapida de noi produse; imbunatatirea performantelor canalelor de aprovizionare; reducerea costurilor totale; liderul in europa privind furnizarea de aplicatii pentru managementul retelei de distributie este sap care ocupa peste 60% din piata scm, urmata de dallas i2 technologies.